NAUKA PŁYWANIA DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH

Dla dzieci i młodzieży

Czy Twoje dziecko zaczyna przygodę z pływaniem, czy może posiada już pewne umiejętności ?

W zależności od stopnia opanowania przez Twoją pociechę pewnych nawyków pływackich, instruktor prowadzący po przeprowadzeniu krótkich ćwiczeń sprawdzających zaproponuje Wam przychodzenie na zajęcia w grupie o zbliżonym poziomie umiejętności. Jest to bardzo ważne, ponieważ pozwala umiejscowić pływaka w realizowanym przez Uniwersytet Pływacki systemie nauczania.

Ile razy w tygodniu Twoje dziecko może uczęszczać na zajęcia pływackie?

W zależności od potrzeb i chęci Twoja pociecha może chodzić na zajęcia 1 lub 2 razy w tygodniu.

Pierwszy dzień na zajęciach?
Nie bój się!
Przeczytaj, a wszystko okaże się prostsze!

  • Koniecznie zabierz ze sobą dobry humor!
  • Nie zapomnij oczywiście o: kąpielówkach lub stroju kąpielowym, czepku, ręczniku, mydle oraz klapkach.
  • Wszystko to spakuj do torby lub małego plecaka. Nie zapomnij też o torbie na buty.
  • Poproś rodziców, żeby postarali się przyjechać z Tobą na basen co najmniej 15 minut przed rozpoczęciem zajęć.
  • Odzież wierzchnią zostaw w szatni. Otrzymasz w niej numerek, schowaj go lub oddaj rodzicom.
  • Poczekaj na instruktora, który zaprowadzi Cię do przebieralni.
  • Tam przebierz się w strój do pływania. Jeżeli nie potrafisz założyć czepka, nie przejmuj się pomoże Ci w tym Twój instruktor. Zabierz ręcznik i przejdź pod prysznic. Opłucz się wodą i owiń ręcznikiem. Teraz jesteś gotowy do zajęć.
  • Bez pośpiechu przejdź na pływalnię. Nie bój się! Nie chcesz przecież zrobić sobie krzywdy. Znajdź swojego instruktora i podejdź do niego. Baw się dobrze!
  • Po zajęciach umyj się pod prysznicem i dokładnie wysusz włosy. Duże suszarki znajdują się w szatniach. Jeżeli masz z tym kłopot, to poproś rodziców, żeby zabrali z domu małą suszarkę. W holu znajdują się kontakty. Tu będziesz mógł z nich skorzystać.
  • Nie zapomnij podzielić się wrażeniami z zajęć ze swoimi rodzicami! Na pewno są ciekawi Twoich opowieśći.
  • Zanim wyjdziesz na dwór, ochłoń troszkę i przyzwyczaj się do nowej temperatury. Musisz być zdrowy! Za tydzień czeka na Ciebie kolejna porcja wrażeń.

… dla naszych wytrwałych pływaków również się coś znajdzie!!!

  • Uczęszczaj systematycznie na pływalnię, to podstawa szybkiej nauki i zachowania kondycji.
  • Nie idź na basen na czczo. Zjedz coś, ale nie później niż 60 minut przed kąpielą.
  • Przed wejściem do wody opłucz się pod prysznicem, a po kąpieli umyj się.
  • Rozejrzyj się! Może koło Ciebie jakieś małe dziecko potrzebuje pomocy, nie potrafi założyć czepka, albo jest po prostu przestraszone nową sytuacją i nieznajomymi ludźmi. Wystarczy się uśmiechnąć i pomóc. Zobaczysz jak  wspaniale się poczujesz!
  • Zadbaj o swoje bezpieczeństwo i nie biegaj w szatni, ani wokół niecki basenu. Jest tu bardzo ślisko.
  • Pamiętaj, że na torze nie jesteś sam. Pływanie w poprzek basenu lub środkiem toru przeszkadza innym w nauce.
  • Pamiętaj, że samowolne skoki do wody są zabronione! Możesz je wykonywac tylko za zgodą i pod opieką instruktora prowadzącego zajęcia.
  • Pływaj ile sił, dyplomy czekają!

Dla dorosłych

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że sport ten uznawany jest za najzdrowszą ze wszystkich dyscyplin. Może ją uprawiać każdy, bez względu na kondycję i wiek. Na pływanie, po konsultacji z lekarzem, decydują się także kobiety w ciąży. Uprawiane racjonalnie, bez narażenia się na przetrenowanie lub kontuzję, przynosi wiele korzyści. Oprócz tego, że modeluje sylwetkę, pełni również funkcje zdrowotną i korekcyjną.

Pływanie niesie ze sobą wiele korzyści:

  • Stawy oraz kręgosłup nie ulegają takim przeciążeniom, jak na lądzie i dlatego osoby ze schorzeniami kręgosłupa powinny uprawiać właśnie tę dyscypliną sportu.
  • Systematyczne pływanie pozwoli uzyskać zgrabną sylwetkę, nie powodując przeciążeń.
  • Hartuje i uodparnia nasz organizm na przeziębienia, a także opóżnia procesy starzenia.
  • Mięśnie oddechowe w środowisku wodnym pracują znacznie wydajniej, gdyż wydech do wody wymusza intensywniejszą pracę tych mięśni.
  • Dotlenienie organizmu wpływa bezpośrednio na poprawę nastroju. Po treningu uspokajamy się, łatwiej nam się zrelaksować, mięśnie rozluźniają się, przestajemy odczuwać stres.
  • Systematyczne pływanie doskonale wpływa także na prawidłową postawę ciała oraz zapobiega skrzywieniom kręgosłupa.
  • Pływanie jest również korzystne dla układu krwionośnego, gdyż zwiększone ciśnienie i masaż skóry przez wodę, pobudza ukrwienie i poprawia krążenie.
  • Regularne wizyty  na basenie pozwolą Wam w przyszłości uniknąć bólów kręgosłupa lub zmniejszą te, które juz Wam dokuczają.
  • Podczas półgodzinnego treningu można spalic około 300 kcal. Temperatura wody sprawia, że nie odczuwa się zbyt szybko zmęczenia, przez co wysiłek staje się przyjemniejszy

Bez względu na wiek czy poziom sprawności fizycznej, basen staje się miejscem, gdzie wszelkie granice się zacierają. Zajęcia  nauki pływania dla dorosłych odbywać się będą w grupach 6-8 osób.Szczególnie dbamy o to, aby każdy z naszych początkujących uczniów przeszedł etap oswojenia z wodą, dzięki któremu nabierze do niej zaufania. Zaufanie to pozwoli mu na swobodne poznawanie wszystkich stylów pływackich.

NIGDY NIE JEST ZBYT PÓŹNO, BY ROZPOCZĄĆ CZY DOSKONALIĆ NAUKĘ PŁYWANIA !!!